פעילויות לילדים בקיץ

פעילויות לילדים בקיץ

חברות, עיריות ועמותות, הן חלק מהארגונים אשר מחפשים אחר רעיונות פעילויות לילדים בקיץ. חברות רבות מציעות לעובדים יום כיף משפחתי בו הילדים לוקחים חלק פעיל ונהנים מהעבודה של ההורים. עיריות יוצאת בפעילויות מאורגנות כך שכל ילדי העיר יוכלו לקחת בהן חלק ולהרגיש שייכים לעיר. עמותות יוצאות בפעילויות לאורך כל השנה ובקיץ יש להן הזדמנות ליהנות מאווירה חמה ומהחופש הגדול.

3 דגשים חשובים בארגון פעילות קיץ לילדים

ארגון פעילויות לקיץ לילדים יכול להיות שונה מעט מזה של המבוגרים. אמנם בשני המקרים יש לדאוג לקונספט מעניין ולהפתיע עם רעיונות חדשים, אך האחריות על הילדים גדולה ומחייבת אותנו, המבוגרים לדאוג במקומם. תשומת לב לשלושת הדגשים הבאים תבטיח פעילות מותאמת לילדים. 

  1. בטיחות 

הדבר הראשון שיש להביא בחשבון הוא הבטיחות. הדבר נכון בכל פעילות ועוד יותר במקרה של ילדים. בעוד שהמבוגרים יכולים להפעיל שיקול דעת עצמאי האם להשתתף בפעילות מסוימת או לא, הילדים מלאי סקרנות ולכן אנחנו צריכים לקחת את האחריות לבטיחות שלהם.

יש לבדוק כל פרט, החל מבחינת אישורי הפעלה במקום ועד לבדיקה כי כל מפעיל שמגיע לפעילות מנוסה ובעל הכשרה. פעמים רבות הפעילויות יכללו מתקנים מרגשים, יהיו במקום יוצא דופן וכל זאת יכול להתקיים בתנאי שישנה חשיבה מקדימה על הבטיחות.

  1. עניין 

החשיבה צריכה להיות על הילדים והם רגילים לשלל גירויים במהלך היום. יש לחשוב על קונספט שימשוך אותם פנימה וישאיר אותם מרותקים לאורך כל הפעילות. יש לזכור כי המטרה היא לא רק להעסיק את הילדים או להעביר את הזמן אלא לתת להם תוכן איכותי ומהנה.

תהליך הלמידה אצל הילדים יכול להיות מרתק ומלא בצחוק. סדנאות מעניינות כמו בישול ויצירה יכולות להיות נפלאות עבורם. פעילויות אקטיביות תחרותיות יכולות להתאים גם כן (תלוי בגיל הילדים) וכך גם מופע. בניית תמהיל נכון של הפעילויות יבטיח חוויה יוצאת דופן. 

  1. שירותים בסיסיים

ברגע שאנחנו יוצרים פעילויות לילדים בקיץ, אנחנו צריכים לחשוב על הצרכים שלהם ולהציע להם מרחב שיאפשר להם להרגיש בנוח. חלק מהדברים עשויים להישמע כמובנים מאליהם, אך הם חשובים מאד ועלולים להתפספס בטעות. 

יש לדאוג לשירותים שהילדים יוכלו להשתמש בהם. לדאוג למקור מים כך שהילדים לא יתייבשו. בפעילות ממושכת יש לוודא כי הילדים יאכלו, בין אם מדובר על כיבוד שיהיה במקום, הודעה כי עליהם להביא אוכל ובין אם דרך הצבת דוכנים לקניית מזון.