הגדרת מטרות באירועים עסקיים

אחת הטעויות שלא מעט חברות עושות זה שהן מחליטות על כך שיש צורך לקיים אירוע עסקי, רואות קונספט שמוצא חן בעיניהם ויוצאות לדרך, רק כי זה נראה להם מתאים ומעניין. הבעיה היא שבהעדר איפיון מעמיק של האירוע, נוצר מצב בו האירוע יוצא לפועל, אך או שקשה למדוד את התוצאות שלו או שמצד שני מגלים שאמנם כולם נהנו, אך כלום לא השתנה מהבחינה העסקית. לכן, הנה 2 סיבות מדוע אתם חייבים להגדיר מראש את מטרות האירוע שלכם ורק לאחר מכן לצאת לדרך.

סיבה ראשונה

אם לא תדעו מה המטרה, איך תדעו מה אתם באמת צריכים?

קחו לדוגמא את המקרה הבא. מצד אחד יש לנו חברה שרוצה להפיק אירוע עסקי לעובדים שלה. מעין יום כיף לעובדים ולבני המשפחות. מהצד השני חברה שרוצה להשיק מוצר חדש או אירוע למטרת מכירת מוצרים והגדלת רווחים. שתיהן בוחרות באותו הקונספט והעיצוב. האם המטרות של שתיהן תושגנה?

התשובה היא ככל הנראה לא.

כאשר באים להפיק אירוע עסקי, חשוב להבין מה המטרה כיוון שהעיצוב הוא נגזרת בלתי נפרדת מהנושא. נסביר זאת כך. אם האירוע שלכם נועד לעודד מכירות או לצבור רשימה של מתעניינים פוטנציאליים, אך הקונספט והעיצוב הם בדיוק כמו של אותה חברה שממוקדת ברווחת העובדים, אתם לא מקדישים זמן כנראה לחשוב היכן תמקמו את העמדות בהם תוכלו לרשום אנשים. אילו מיקומים יהיו אסטרטגיים יותר ונכונים יותר עבורכם. באיזה שלב באירוע אתם בכלל מתכוונים לבקש את הפרטים של אותם לקוחות פוטנציאליים וכו׳.

סיבה שנייה

אם אתם לא מגדירים את המטרות, קשה לכם לזקק ולהבין בצורה מעמיקה יותר מי הוא הקהל שלכם. ברגע שיש לכם מטרה, השלב הבא הוא להתחיל לבנות מעין פרופיל של לקוחות פוטנציאליים. מה יעניין אותם, ירגש אותם ויגרום להם לשהות את משך הזמן הרב ביותר בפעילות שלכם. אם פשוט תפיקו אירוע כי נראה לכם שהוא יפה או מעניין מבלי לבדוק לעומד את הקהל שלכם, אתם עלולים להתאכזב.